Search
Close this search box.

Týnečtí kritizují kraj kvůli dopravním stavbám neoprávněně

V Týnci nad Sázavou a jeho okolí bylo naplánováno hned několik dopravních staveb, které na sebe musely časově navazovat. Výsledkem bude oprava vozovek, které byly ve velmi špatném stavu a vybudování okružní křižovatky v centru města přímo pod společenským domem, který býval továrnou.

„Stavby byly velmi komplikované také vzhledem ke změnám, které dodatečně v projektu okružní křižovatky požadovalo město Týnec nad Sázavou,“ uvedl ředitel KSÚS Zdeněk Dvořák. Ten v té souvislosti připomněl, že už samotná stavba problematické okružní křižovatky vycházela z iniciativy města Týnec nad Sázavou, a to na základě „Studie řešeného území ulic Benešovská a Ing. Františka Janečka“ z května 2015. Studie byla zadaná s ohledem na zvýšení bezpečnosti na křižovatce. Zástupci města se poté zúčastnili pracovních jednání s projektantem, které se uskutečnily v červnu, červenci a září roku 2016. Po všech administrativních a zákonných krocích (od výběru projektanta až po vyřízení povolení a výběr stavebního dozoru) byla stavba zahájena v létě 2018. „V jejím průběhu ale muselo dojít k několika změnám oproti původnímu projektu. Město přišlo například s dodatečnými požadavky na volbu materiálů na dlažbu, zábradlí, napojení na kanalizaci,“ konstatuje Zdeněk Dvořák. Původně projektovaná betonová slepecká dlažba byla na základě požadavků města nahrazena dlažbou z umělého kamene. Podobně projektovaná ocelová svodidla byla následně vyměněna za ocelové zábradlí. Ke kolizi také došlo při napojení kanalizace, která byla součástí stavby, na městskou kanalizaci, protože vyústění bylo nakonec jinde než v projektu.

„I z důvodů výše uvedených dodatečných změn v projektu bylo poměrně složité koordinovat stavbu s ostatními dopravními omezeními v širším okolí tak, aby byla zajištěna průjezdnost,“ vysvětluje dále ředitel KSÚS. Kvůli nutnosti dodržet technologické postupy byla posunuta i pokládka živičných vrstev. „Nebyl to však důvod k oddálení začátku školního roku v místní základní škole, jak se uvádí v regionálních médiích. V prvním zářijovém týdnu totiž v budově školy provádělo město Týnec nad Sázavou stavební práce, což byl skutečný důvod posunu,“ říká Zdeněk Dvořák. Ten zároveň připustil, že vinu na délce stavby nese také zhotovitel, který důsledně neplnil všechny smluvní podmínky. „V této souvislosti připravujeme vůči němu adekvátní opatření,“ doplnil.

Na stavbu okružní křižovatky navazovala časově oprava komunikace druhé třídy č. 106 přes most v Týnci nad Sázavou. Vozovka zde byla značně poškozená a nerovná, proto bylo nezbytné ji zrekonstruovat. „Stavební práce bylo nutné naplánovat tak, aby byla zajištěna obslužnost daného území v návaznosti na další stavby. O tom bylo detailně informováno samozřejmě jak město Týnec, tak autobusoví dopravci i Odbor dopravy Benešov,“ tvrdí ředitel KSÚS.

V návaznosti na tyto stavby se muselo zkoordinovat i načasování opravy krytu komunikace třetí třídy (III/10513) mezi okružní křižovatkou v Týnci n/S a obcí Podělusy a silnice třetí třídy (III/1058) v úseku od křižovatky se silnici III/10513 zhruba 500 metrů směrem na obec Chářovice.

Na silnici druhé třídy č. 106 se nyní plánuje ještě jedna investice, a to v úseku od hranic okresu Benešov do Chrástu nad Sázavou. Stavební práce by se měly zahájit na jaře roku 2019.

Převzato ODTUD

Sdílejte článek

Přečtěte si také

Tvorba webových stránek: Webklient