Přijeď, vyhraješ iPad, láká nová kampaň k oživení turistického ruchu na sever Moravy a do Slezska

(Aktualizováno před )

Cestovní ruch v Moravskoslezském kraji se po koronavirové pauze probouzí. Ve druhém čtvrtletí roku 2021 do regionu přijely bezmála 104 tisíce návštěvníků, což je o 64 procent více než ve stejném období předešlého roku. Přesto chce kraj turisty ještě popostrčit. A to soutěží o iPad.

„Přestože s rokem 2019, kdy jel cestovní ruch v Moravskoslezském kraji na plné obrátky a lámal všechny rekordy, letošní výsledky nelze srovnávat, jsou čísla druhého kvartálu 2021 velmi pozitivní. Je vidět, že se ekonomika po náročném období ovlivněném celosvětovou pandemií pomalu, ale jistě probouzí. Pevně věřím, že tento trend bude i nadále pokračovat,“ zhodnotil výsledky náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro regionální rozvoj a cestovní ruch Jan Krkoška. 

Dodal, že výsledek je ve srovnání s průměrnými celorepublikovými statistikami ještě lepší. „Meziročně zaznamenala Česká republika 51procentní nárůst návštěvnosti, což je úžasná zpráva. Za 64procentní zlepšení v Moravskoslezském kraji jsem tedy při tomto srovnání rád dvojnásob. Podle Českého statistického úřadu je severní Morava a Slezsko dokonce jedním z pouhých sedmi krajů, které v druhém kvartále tohoto roku překonaly hranici 100 tisíc návštěvníků,“ řekl náměstek hejtmana Jan Krkoška. Nejnavštěvovanější atrakcí je tradičně v posledních letech technická památka Dolní oblast Vítkovic. Co do lokalit táhnou Beskydy.

Průměrná doba ubytování hostů v Moravskoslezském kraji jsou tři noci. Nejvíce turistů se vydalo do turistické oblasti Beskydy-Valašsko, kam přicestovalo více než 32 tisíc návštěvníků. Největším skokanem v meziročním srovnání však byla oblast Ostravsko, kam dorazilo o 152 procent více hostů než ve druhém kvartále roku 2020.

„Výsledky minulého čtvrtletí jsou podle mne vzhledem k situaci více než uspokojující. Věřím, že jsme na dobré cestě. Rozjezd cestovního ruchu se snažíme podpořit spoustou aktivit a projektů. Za zmínku stojí například úspěšný projekt Technotrasa, v jehož rámci jsme na začátku prázdnin rozjeli nový motivační program Technotrasa Card a v příštích týdnech spustíme ‚hon‘ na čtyři tablety od Apple,“ prozradil jednatel krajské destinační společnosti MS Tourism Petr Koudela a doporučil sledovat webové stránky www.technotrasa.cz, kde se brzy objeví bližší informace. Už nyní funguje v Moravskoslezském kraji tzv. Technokarta, unikátní dřevěná kartička, na kterou sbírají návštěvníci na jednotlivých atrakcích body a za ně pak dostávají věcné odměny.

„Rádi bychom nejen na Technotrase, ale samozřejmě i v celém Moravskoslezském kraji viděli i více návštěvníků ze zahraničí. Proto brzy spustíme také cizojazyčné mutace webových stránek Technotrasy,“ přiblížil další plány Petr Koudela. „Ve druhém čtvrtletí tohoto roku přijelo nejvíce zahraničních turistů ze Slovenska, Polska a Německa. Logicky tedy budeme stránky překládat do polštiny, němčiny a samozřejmě i angličtiny,“ upřesnil Petr Koudela.

Foto: Michal Kubíček

Diskuze

Scroll to Top
Web vyrobili ve Webklient.cz