Plzeňské děti si vyzkoušely povolání učitele, originálně zpracovaly výukové materiály

(Aktualizováno před )

Kreativita dětí se ukázala v rámci soutěže Vyzkoušej si být učitelem, jejíž finále se odehrálo v plzeňském Centru robotiky. Žáci základních škol měli za úkol vytvořit digitální výukový materiál, například prezentaci, online cvičení nebo video, jenž bude interaktivní, bude využívat digitální technologie a předávat učivo moderní formou. Činnost městského Centra robotiky, moderního volnočasového střediska zaměřeného na vzdělávání v oblasti ICT a digitálních technologií, je součástí projektu SmartEdu – uceleného konceptu podpory technického vzdělávání, který prostupuje všechny stupně vzdělávacího systému. Tyto aktivity zároveň naplňují myšlenku Smart City Plzeň a přinášejí chytrá řešení pro efektivní vzdělávání v západočeské metropoli.

„Aktuální vývoj situace na trhu práce jasně naznačuje, že o technicky vzdělané lidi je velký zájem. Naším cílem je už od mateřské školy rozvíjet v dětech jejich talent, přivádět je zábavnou formou k technice a dát příležitost každému, kdo se chce v tomto odvětví vzdělávat. V rámci soutěže Vyzkoušej si být učitelem školáci pracují s moderními technologiemi, aktivně se zapojují do výuky, rozvíjí své prezentační dovednosti a ukazují svým pedagogům, jaké zpracování výukového materiálu se jim samotným zdá atraktivní, což je velice důležité. Na druhou stranu mají možnost si vyzkoušet, že práce učitele není vůbec snadná,“ řekl primátor města Plzně Martin Zrzavecký.

Soutěž probíhala ve třech kolech. V prvním žáci se svými materiály vyučovali na prvním stupni, nebo prezentovali práce ve své třídě před vyučujícím, který rozhodl o postupujících do druhého kola. V něm práce posoudila porota a vybrala pět finalistů. „Ke zpracování materiálů mohli školáci využít digitální technologie dostupné na škole, tedy počítač, notebook, tablet, internet, interaktivní tabuli, mobilní telefon, fotoaparát a podobně. Materiál musel být interaktivní a umožňovat zapojení žáků do výuky, a to například pomocí vpisování, interaktivních her, výběrového menu nebo odkazů na další aktivity,“ vysvětlil Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií města Plzně, organizace, jež zastřešuje činnost Centra robotiky.

Do finále postoupili školáci z 1. ZŠ, 2. ZŠ, 25. ZŠ, 26. ZŠ a 33. ZŠ. Ti měli za úkol ve finálovém klání předvést výukový materiál před porotou. Pozvání mezi porotce přijala i náměstkyně primátora pro oblast školství a sociálních věcí Eva Herinková. Podle ní nebylo rozhodování o vítězi vůbec snadné. „Práce dětí ze základních škol byly na vysoké úrovni, je vidět, že mají spoustu nápadů. Je skvělé sledovat kreativitu a intuitivní počínání dětí s moderní technikou. Žáci a žákyně nám ukázali, že s pomocí techniky je možné vyučovat zajímavě a zábavně. Doufám, že se jejich myšlenky stanou inspirací pro pedagogy.“

Odbornou porotu nejvíce zaujal a první místo získal Vojtěch Pašek, druhé místo obsadil Matěj Štěpánek a třetí příčka náleží Haně Michovské. „Výukové materiály všech finalistů byly skvělé. Každý byl něčím originální a mohly by být velkou inspirací učitelům. Vítězná práce s názvem Let´s code byla jedinečná. Žák vytvořil svoji vlastní webovou stránku, která má sloužit jako elektronická učebnice k výuce základů psaní webu. Práce obsahovala kromě teorie i interaktivní testy. Výhodou tohoto materiálu je určitě to, že ho žáci mohou používat každý u svého počítače a pracovat svým vlastním tempem,“ zhodnotila soutěž vedoucí Centra robotiky Martina Kupilíková.

Radost z úspěchu dětem znásobily i zajímavé ceny. Tou hlavní byl tablet Samsung, dále programovatelný dron Tello a bronzovou odměnou byl tablet Asus. Mezi ceny patřily také slevové poukazy na kroužky v Centru robotiky a další drobné dárky.

Převzato ODTUD

Diskuze

Scroll to Top
Web vyrobili ve Webklient.cz