Letecký den v Mladé Boleslavi slavil obrovský úspěch

(Aktualizováno před )

Tisíce lidí přilákal v sobotu 16. června na letiště v Mladé Boleslavi již 12. Dobový letecký den, který se zde koná vždy po dvou letech. Krásné počasí a především vynikající program, který nabízí pohled na širokou paletu letadel od historických replik až po nejmodernější stroje, slavily úspěch a právem se tato akce řadí mezi vůbec nejúspěšnější události roku v Mladé Boleslavi.

Letecký den začal již ráno, kdy mohli diváci sledovat přílety historických letadel. Vlastní letecká show začala ve 13 hodin a v následujících více než čtyřech hodinách nabídla pestrou paletu historických letadel od počátku letectví až po současnost. Celou akci moderoval Robin Panuš. Vlastní show předcházely skupinové seskoky parašutistů, z nichž jeden nesl za zvuku státní hymny obří vlajku na počest 100letého výročí naší státnosti a také jako vzpomínku na piloty, kteří bojovali za naší svobodu. 100 let české státnosti připomenul také příjezd prezidenta Masaryka v otevřeném historickém voze i účastí legionářů, kteří se na vzniku republiky významně podíleli.
K nejlepším zahraničním skvostům hlavního programu patřily letouny Corsair F4U-4, námořní stíhačka se sklápěcími křídly, P-38 Lightning, na kterém za druhé světové války zahynul slavný Antoine de Saint- Exupéry, Spitfire Mk.XVIE, originál anglické stíhačky z druhé světové války, P-40 Kittyhawk a P-51 D Mustang, americké stíhačky z druhé světové války, DH 82 Tiger Moth, anglický školní a akrobatický dvouplošník a jediný akrobatický vrtulník na světě BO-105 heli acro, který u nás vystoupil poprvé. Ve skupinové akrobacii vystoupila na letounech Xtreme XA-42 čtyřka The Flying Bulls a v samostatné akrobacii na úplný závěr neskutečný Martin Šonka na Extra 330 L. Ten poprvé také přímo z letadla svůj výkon komentoval divákům. Obě tato akrobatická čísla patřila k jasným hitům dne.
Diváky potěšily i dvě stíhačky Jak C11, které k nám přiletěli po renovaci a na kterých létali skupinovou akrobacii piloti z Mladé Boleslavi Jaroslav Rákos a Antonín Dytrich. Jedná se o legendární stroje, které v sedmdesátých letech vystupovaly po celé Evropě. Velkou zajímavostí, která potěšila malé i velké, byl přílet nejmodernějšího dopravního letounu společnosti Travel Service Boeing 737 verze M, který se předvedl v nízkém průletu. Armáda ČR se představila letouny JAS 39 Gripen, které jsou diváky vždy s napětím očekávány, bojovým vrtulníkem a také dopravním letounem Casa.
Letecké muzeum Metoděje Vlacha, které je odborným partnerem celé akce, představilo všechna svá letadla v čele s letadlem Metoděje Vlacha. Premiéru měla i nová replika francouzského letadla z roku 1913 Caudron G3.
Policie ČR pomáhala při zvládání náporu aut na tuto akci. V areálu byla i velký počet stánků s občerstvením, u kterých díky parnému počasí přesto stály delší fronty. To ovšem nic neubíralo na faktu, že jde o akci, která je atraktivní nejen pro obyvatele Mladé Boleslavi, ale i nadšence z širokého okolí.
V hudebním doprovodném programu přímo na ploše letiště následoval hudební program.
Letecký den pořádají Aeroklub Mladá Boleslav a Nadační fond letadla Metoda Vlacha. Jeho partnery jsou Škoda Auto, Středočeský kraj, město Mladá Boleslav a celá řada firem a institucí.

Převzato ODTUD

Diskuze

Scroll to Top
Web vyrobili ve Webklient.cz