Dávejte si pozor na nekalé praktiky při prodeji energií

(Aktualizováno před )

Zavádějící nebo přímo lživé informace, neexistující slevy, smlouvy a dárky „zdarma“ a ve skutečnosti s vysokými pokutami, nátlak a spěch. Některé praktiky nekalých obchodníků s energiemi, se kterými se často setkávají zákazníci. Nejčastěji při podomním prodeji. Například ČEZ proto spustil webovou stránku, která radí, jak při setkání s nekalými prodejci postupovat.

„Nekalé praktiky při prodeji energií existují dlouho, ale v posledních měsících roste počet domácností, které se s nimi setkávají. Denně nás naši zákazníci na tyto praktiky upozorňují,“ říká generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec. „Pokud lidé nátlaku podlehnou, je pak náprava často obtížná, ale stále možná. Občanský zákoník dává zákazníkovi v tomto ohledu velké pravomoci. Je ale třeba jednat rychle a nečekat, že se problém vyřeší sám.“

Návod jak postupovat a jak se bránit poskytuje nově také web www.cez.cz/nedejtese. Zákazníci se nejen dozvědí, na které úřady a instituce se mohou obracet, pokud se s nekalými praktikami setkají, ale nabízí i seznam typických rysů, podle kterých lze poznat, že na nekalého prodejce narazili. Tím nejtypičtějším je snaha zákazníka přimět co nejrychleji k podpisu smlouvy, aniž by si ji měl čas pořádně přečíst.

Oblíbené záminky ke kontaktu se zákazníky:

smyšlená výměna elektroměru,
vrácení přeplatku,
kontrola údajů,
ukončení produktové řady,
poskytnutí slevy
Objevuje se také mnoho případů, kdy zákazníci některému z dodavatelů nevědomky podepíšou plnou moc a ten za ně bez jejich vědomí poté uzavírá smlouvy. Dochází i k tomu, že dodavatelé využívají tuto plnou moc několik let poté, co ji zákazník podepsal.

Před nekalými obchodními praktikami některých prodejců energií varují rovněž Ministerstvo průmyslu a obchodu, Česká obchodní inspekce a Energetický regulační úřad.

Převzato ODTUD

Scroll to Top
Web vyrobili ve Webklient.cz